Sopimustenhallinta ei ole vain arkistointia ja arkistoitujen kohteiden vaivatonta päivittämistä tai allekirjoittamista. Tehokkaassa sopimustenhallintajärjestelmässä sopimukset keskustelevat aktiivisesti päivittäisten liiketoiminnan prosessien kanssa. Sopimukset voi esimerkiksi integroida hankintajärjestelmään, jolloin järjestelmä ehdottaa aina ajan tasalla olevia toimittajasopimuksia tilausta tehdessä. Näin sopimukset nivoutuvat osaksi arjen toimintaa ja niiden sisältö tulee huomioiduksi jokapäiväisessä liiketoiminnassa.
Tampereen Tilapalvelut on kehittänyt järjestelmiään yhteistyössä Pilvilampi Softwaren kanssa keväästä 2019 asti ja yhteistyö jatkuu. Aiemmin excel-taulukoilla hallinnoitu puitesopimuksien kokonaisuus siirrettiin Sopivin 365 -liiketoiminta-alustaan pohjautuvaan järjestelmään, joka on konfiguroitu täysin Tilapalveluiden tarpeiden mukaan.
– Puitesopimukset olivat aiemmin verkkolevyillä ja niitä seurattiin excel-taulukoilla. Tilauksia taas muokattiin wordilla. Ihmiset päivittivät vanhoja word-pohjia, joiden mukana kulkeutui vanhaa tietoa eteenpäin, moni tilasi puhelimitse ja eri yksiköissä toimittiin ihan eri lailla, kertoo Marko Lahtinen, Tampereen Tilapalveluiden projektiasiantuntija.
Sopimustenhallinta onkin laajentunut tilausjärjestelmäksi siten, että tilausten tekeminen suoraan oikeilta sopimuksilta on nyt mahdollista järjestelmän kautta. Uusi järjestelmä on mahdollistanut myös uudenlaisen tiedon hyödyntämisen
– Yksi tärkeä asia, mitä tällä on haettu ja saavutettu, on kustannusseuranta. Eri järjestelmistä saatavaa tietoa pystytään nyt automaattisesti yhdistämään eli me saadaan sellaista tietoa, mitä ei olla koskaan aiemmin saatu: paljonko on tilattu euroissa tietyltä sopimukselta. Tässä on siis asioita, jotka aiemmin eivät olleet mahdollisia ja nyt ovat, Lahtinen kertoo.
Sopivin 365 -liiketoiminta-alusta mahdollistaa tarpeeseesi mukautetut ja salamannopeasti toteutetut ratkaisut yrityksesi tiedonhallintaan. Se korvaa excelit, paperilomakkeet ja ruutuvihot. Me valjastamme alustan tukemaan mitä tahansa toimintoa juuri sillä tavalla kuin sinä eniten tarvitset.
Tuomme kaiken haluamasi tiedon yhteen käyttöliittymään, jonka eri osioille määrittelet helposti erilaisia käyttöoikeuksia. Sopivin 365 -liiketoiminta-alustan avulla rakennettu järjestelmä elää yrityksesi muuttuvienkin tarpeiden mukana ja sen jatkokehittäminen onkin mutkatonta. Kaikki tieto säilyy omassa Microsoft 365-ympäristössänne, joten Sopivin 365 on luotettava ja turvallinen ratkaisu.
Kehittämämme teknologian ansiosta Sopivin 365 -käyttönottoprojektit hoituvat äärimmäisen nopeasti, muutamassa viikossa tai jopa päivässä. Meille Sopivin 365 -käyttöönottoprojekti ei olekaan perinteinen it-projekti vaan oivallusten sarja: projektin aikana rakennamme juuri sinun tarpeisiisi sopivan, laatua, tuottavuutta ja työviihtyvyyttä parantavan järjestelmän. Nopeammin kuin kukaan muu.