Inhimillinen IT-projekti - lataa opas

Dometic Finland Oy

Nopeampi tarjous, varmempi kauppa

Asiakasyrityksellä oli tarve kehittää myyntiprosessiaan. Tarjousten tekeminen oli pitkä ja monipolvinen tarjousprosessi, jota keventämällä haluttiin voittaa aiempaa useampia kauppoja. Asiakas halusi myös uudistaa lähtevät tarjousdokumentit näyttävämmiksi ja selkolukuisemmiksi. Sopimusehtojen lähetys tarjouksen yhteydessä tuli myös varmistaa, sillä niiden puuttuminen tarjouksesta mahdollisti toimittajan ja asiakkaan välillä väärinymmärryksiä, jotka pahimmillaan saattoivat johtaa kaupan peruuntumiseen.

 

Asiakkaalle rakennettiin Sopivin 365 -liiketoiminta-alustan avulla ratkaisu, joka kattaa CRM- ja myynninhallintajärjestelmän, tuoterekisterin sekä tarjousgeneraattorin. Projekti toteutettiin Pilvilammen toimintamallin mukaisesti ketterästi kolmessa viikossa.

Uuden järjestelmän tuli mahdollistaa asiakkaalle:

 

  • Suoraviivaisen tarjousten laatimisen, tarjous asiakkaalle saman päivän kuluessa
  • Brändi-ilmettä vastaavat näyttävät ja selkolukuiset tarjousdokumentit (pdf)
  • Sopimusehdot automaattisesti tarjouksen mukana – toimittajalle turvaa
  • Tuen myynnin johtamiseen jäsennellyn tiedon avulla
Alun perin tarjousten laatimista varten suunnitellusta työkalusta rakentui myynninhallintaan laajempi tuki, joka tuottaa tunnuslukuja johtoportaalle ja auttaa ymmärtämään myös menetettyjen kauppojen taustaa ja siten kehittämään myyntiä.

Ville Urrila, toimitusjohtaja, Dometic Finland Oy

Category
Myynninhallinta